22 Mar

Ugodne počitnice in popotovanje na Malti

Od mojega oddiha na Malti je minilo že nekaj časa, vendar bi vseeno rad na kratko predstavil otok, ki na res majhnem prostoru združuje bogato zgodovinsko dediščino, zanimivo in edinstveno pokrajino, čudovite plaže za vse okuse ter podtalno vzdušje bivše angleške kolonije.

Nekaj dejstev

Malta je otoška državica južno od Italije. Sicilijo bi dosegli po okoli 100 km, malenkost dlje pa pridemo do obal Severne Afrike. Malta je del EU, v unijo so vstopili istočasno kot Slovenija. Plačuje se z evri. Velika večin cen je enako visokih kot pri nas.

Glavno mesto države je Valleta. Govorijo svoj (malteški) jezik, uradni jezik pa je tudi angleščina. Večinsko versko prepričanje je katoliško. Skupna površina Malte je 316 km² (za primerjavo, Otok Krk ima 405 km²). Na otoku živi malo pod pol milijona ljudi. Avtov na cestah je več kot 300 tisoč.

Dediščina

Malta ponuja bogato zgodovinsko dediščino, ki se je začela že približno 5200 BC. Okoli 3500 BC so zgradili megalitske templje, ki so trenutno najstarejše še stoječe zgradbe na svetu. Ogledala sva si templej Ġgantija na otoku Gozo. Najprej sva se sprehodila okoli templja po parku, nato pa smo lahko v večjih skupinah vstopili v tempelj in si ogledali notranje prostore. Vstopnina za študente je 10 €.

Figure 1: Sprehod do templja Ġgantija.

Če se že malo umakneš iz najbolj turističnih centrov na otoku, najdeš ogromno spomenikov in mogočnih zgradb tudi po centru otoka. Tedenska avtobusna karta za po celem otoku stane le 7 €, tako da izgovorov za izlete ni.

Na spodnji sliki je ogromna katedrala Mosta Dome, ki še vedno služi za verske obrede. Ko sva se sprehodla po notranjosti, sva nekako začutila, da kot turista nisva bila najbolj zaželena. Sumim, da ker se je turistična sezona vsaj v središču otoka že nekako končala, so ljudje želeli vsaj pri molitvi imeti mir.

Figure 2: Mosta Dome služi tudi za orientacijo, saj se jo vidi tudi iz središča otoka.

Največ znamenitosti pa verjetno najdemo v glavnem mestu, Valleti. Zgradbe so tako ogromne, da mi ni iz moje ulične perspektive ni uspelo uloviti na objektiv. Cene so relativno visoke, sem se pa končno v enem od lokalov naučil naročiti slovensko dolgo kavo: Americano. Ulice so izjemno ozke in vsak prostor na cesti je izkoriščen v nulo. Na spodnji sliki vidimo enosmerno cesto, a dvosmerne kljub parkiranim avtom na obeh straneh niso nič kaj širše.

Figure 3: Število avtov na Malti postaja neobvladljiv problem. Vlada razmišlja, da bi ukinila nove registracije vozil.

Prav tako se splača obiskati Ir-Rabat in Mdino, ki je bila prva malteška prestolnica. Je manjša, vendar podobno zaščitena in organizirana. Mogoče se opazijo kakšne slogovne razlike v arhitekturi, saj je Valleta dosti mlajša.

Figure 4: Ena od katedral v Mdini. Sprehod po notranjih ulicah spominja na srednjeveška mesteca znotraj obzidij.

Plaže

Malta je znana po plažah. Midva sva največkrat obiskala Golden Beach, ker je imel direktno povezavo z avtobusom in ni skoraj nikoli imel meduz (njihovo zadrževanje okoli otoka se splača spremljat na vremenskih napovedih, da se izognemo nepotrebnim slabim izkušnjam).

Figure 5: Golden Beach je vedno poln turistov. Žal je bil tudi poln črnih alg, tako da je kopanje bilo nekoliko neprijetno.

Popotovanja

En dan sva si vzela za Gozo, manjši otok na severu, veliko bolj nedotaknjen. Kupila sva karte za Malta Sightseeing, kjer sva z brezstrešnim dvonadstropnim avtobusom prepotovala cel otok. Najlepši del otoka je Dwejra, kjer se dviga znano Azurno okno in kjer se je Daenerys Targaryen poročila.

Figure 7: Azurno okno je kar vabilo v vodo, a si zaradi potencialnih opeklin z meduzami nisem upal. To nekaj pogumnih plavalcev ni prestrašilo.

Figure 8: Pokrajina pod vodo je baje vsaj tako zanimiva kot nad vodo. Vsak tretji plavalec je bil potapljač, ki ni skrival navdušenja.

Blizu okna najdemo čudovito plažo Dwejira Bay, sicer kameno, a nedotaknjeno z neopisljivim razgledom. Izkaže se tudi, da za njo vedo le turisti z jadrnicami, saj peški turistov skoraj ni bilo.

Vsekakor pa je potrebno paziti na obutev. Jaz sem moral kupiti nove natikače, ki sem jih seveda 3x preplačal.

Bivanje

Bivala sva v zelo neslavnem Blue Sea St Georges Park, ki ga na Trip Adviserju zelo odsvetujejo. Upoštevala sva nasvete glede zajtrka (nisva ga naročila) in ker sva večino časa potovala po otoku, se z boljšim bivanjem nisva ukvarjala. Zato sva pa bila prijetno presenečena. Dobila sva sobo v zadnjem nadstropju z razgledom na morje, osebje je bilo prijazno in TV ni bil pokvarjen. Snažilke so sicer menjale brisače na dva dni in v pritličju so včasih po sedežni migrirali ščurki, ampak to je za manj kot 10€ na noč (po osebi) že luksuz.

Figure 9: Razgled iz balkona na vzhodno obalo.

Klubi

Malta, še posebej St Julian, kjer sva bivala, je znana po nočnem klubskem življenju. Še The Guardian predlaga, da zaradi naraščajočih cen na Ibizi raje obiščemo Malto, Hrvaško ali pa Sicilijo. Cena piva je sicer relativno visoka (dva Carlsberga sta naju stala 12€), so pa zato žgane pijače in cocktaili ugodnejši (10 shooterjev je 12€).

Povprečna starost v St Julianu je tako verjetno okoli 25 let, največ je seveda Italijanov, povprečno starost pa dvigajo predvsem starejši angleški turisti, ki pa zvečer posedajo v pubih in po TV zaslonih spremljajo nogomet.

Android aplikacije

Med počitnicami se je nekaj aplikacij izkazalo za zelo uporabnih:

• Maps omogoča nalaganje zemljevidov na napravo, tako da tudi ko smo brez interneta lahko uporabljamo GPS ali raziskujemo zanimive kraje na telefonu
  • Malta Weather ponuja poleg vremenskih napovedi tudi napovedi gibanja meduz, kar se je izkazalo za izjemno pomirjajoče
  • Malta Info združuje vse najnujnejše informacije za turiste, nekaj zgodovine, sezname znamenitosti, plaže ipd.

Stroški

Dopust tukaj je lahko izredno ugoden, lahko pa tudi drag. Midva sva izbrala ugodnejšo varianto.

Izdatek Cena za dve osebi
Letalska karta iz Trevisa (Benetke) 110 €
Bivanje v hotelu Blue Sea St George’s Park 140 €
Javni prevoz, taksi, trajekt 45 €
Hrana in pijača 150 €
Ogled Plave lagune z gliserjem ter izlet po Gozu 70 €
Muzeji 20 €
Večerno pivo ali cocktail 40 €

Torej skupaj približno 300 € na glavo. Hrana v restavracijah je precej draga. Velika večina najinih obrokov je bila v pasticerijah, fastfood pekarnicah. Le pred odhodom na Plavo laguno sva si privoščila angleški zajtrk ter zadnji dan angleško kosilo.

Figure 10: Angleški zajtrk.

Figure 11: Fish & chips ter hamburger.

Sorodne objave

• London, 5 dni oteklih podplatovV januarju sem obiskal kolega, ki je pred kratkim sprejel službo buisiness development managerja v Londonu. Bival sem lahko pri njemu, tako da se mi z iskanjem prenočišča ni bilo potrebno ubadati, prav tako pa sem zvečer lahko doživel […]
  • Delavnica: Zajem in obdelava 3D podatkov v podvodni arheologiji (2. dan)Dopoldansko delo Dopoldan smo naredili t. i. briefing (sestanek), kjer smo najprej opisali svoje vtise iz prejšnjega dne in nato pripravili načrt naslednjih potopov. Današnje naloge: popravilo okvirja (1. skupina), meritve (2. in 3. […]
  • Nova posodobitev Android Market-aPred nekaj minutami me je navdušil nov izgled Android Marketa. Še pred enim mesecem sem posodobitev nestrpno čakal, presenetila me je pa danes med branjem enega članka. Na hitro in na kratko vam bom predstavil nekaj prvih vtisov. Takoj […]

4 thoughts on “Ugodne počitnice in popotovanje na Malti

1. Vsekakor, ampak priporočam lastno režijo. Sicer se cena bivanja in poti giblje okoli 500€ na glavo. Cene letov so pa z Ryanair lahko še ugodnejše, zasledil sem tudi že 40€ za povratno vozovnico.

2. Tudi meni se je Malta zelo vtisnila v spomin. Bila sem lani meseca oktobra v lastni režiji in vsi stroški za 1 teden bivanja so znesli 300 eur. Edino kar me je motilo, je smrad po mestih zaradi prenasičenosti avtomobilov. Nisem pa imela težav ne z meduzami, ne z algami, le en dan je bilo zelo vetrovno, tako, da je vse zabojnike za smeti očistilo morje in jih po temeljitem “čiščenju” izvrglo nazaj na obalo.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja